Problemen met uw PGB? Wij helpen u graag!

Ik vertel u vast niets nieuws, als ik het hier wil hebben over de nieuwe zorgtaken die de gemeente per 1 januari vervult. Met spanning keken wij uit naar die datum. Waren onze voorbereidingen afdoende? Kunnen we de zorg bieden, die onze inwoners nodig hebben? Is ons Klant Contact Centrum en ons Sociaal Team er klaar voor?

Het lijkt goed te gaan. Onze inwoners weten ons te vinden. Samen gaan wij dan op zoek naar een passende oplossing, toegesneden op de individuele situatie en mogelijkheden. 

Maar natuurlijk gaat niet alles meteen goed. Problemen horen erbij, maar worden ook zo snel mogelijk opgelost. Een recent voorbeeld is de uitbetaling van het Persoonsgebonden Budget (PGB). De meeste mensen ontvangen zorg in natura. Anderen, zo’n 25 %, krijgen hun zorg via een PGB. Nu blijkt dat sommige PGB-houders geen betaling hebben ontvangen in januari. Oorzaak hiervoor is dat de Sociale Verzekeringsbank het geld niet heeft uitbetaald. De reden hiervoor kennen wij niet precies. Wij weten alleen dat het is fout gegaan bij de doorbetaling

Maar de PGB-houders zal het natuurlijk een worst zijn waar de fout zit, zij – onze inwoners -zitten nu met een probleem. De mensen, die ons tot nu toe hierover hebben gebeld, konden wij gelukkig helpen. Heeft u ook een probleem met uw PGB? Schroom dan niet om ons te bellen via (0485) 34 83 83. Wij helpen u graag!